Oldalak

2012. október 21., vasárnap

Csipkekendő csere-bere 2012



Egy újabb kendő, ami 2 hónapig készült, és még újabb 3 hétre volt szükségem, hogy egyáltalán írjak róla. Az első hónap a minta megtalálásával telt és az először választott fonal sem akart kezes bárányként viselkedni. (Talán azért mert alpaka és selyem volt benne, birkaszőr egyáltalán nem?)

A nehézséget és szépséget az okozta, hogy egy teljesen idegen embernek szerettem volna valami gyönyörűt és hozzá illőt alkotni. Ez a csipkekendő csere-bere játék, amelyet a rendkívül aktív kötős-horgolós Facebook csoport indított. Zsuzsa, akinek kötöttem valami strukturált mintát szeretett volna, ami nekem sehogy sem jött össze.

Végül egy igazi csipkefonalat választottam: a Malabrigo Lace fonalat. Így alig 50 grammból alkottam meg ezt az egyáltalán nem kicsinyke kendőt, hiszen 430 méter állt rendelkezésemre. Hosszas töprengés után a piros mellett döntöttem, amit a 42-es Garnet szín testesített meg.



A minta úgy alakult, hogy a kendő hosszú oldala mentén haladtam. 5+2+5 szemmel kezdtem. A hosszanti oldal mentén végig 5 szem került lusta kötéssel. Ez egy fajta keretet ad a kendőnek.
A két rövidebb oldalra egy csipke szélminta került Nicky Epstein Knitting On The Edge című mintagyűjteményéből (a 72. oldalról). Ezt a 13 soros szélmintát ismételtem végig a kendő szélén. Minden minta végén készítettem egy sort, ami 1 ráhajtás, 2 szem összeköt használatával egy lyukacsos elválasztó sort hozott létre. A lyukacsos sorok között pedig felváltva sima vagy rizsmintát kötöttem.



Kötni egyébként az Addi csipkekötőtűjével kötöttem, abból is a 3,0 milliméteressel. Meg is lepődtem, hogy blokkolásnál milyen hatalmasra megnőtt a kendőcske.

Nagy izgalommal küldtem el a kendőmet és még nagyobb izgalommal vártam, hogy mit kapok. Nos, a lélegzetem is elállt, amikor kibontottam a csinos, virágos papírba csomagolt dobozt. Ez a kendő (vagy inkább sál?) egyszerűen tökéletes. Tökéletesen én vagyok. A mintát már ezer éve nézegettem, hogy meg kellene csinálni, és most egyszer csak valaki, vagyis Mónika elkészítette nekem! És a színek is annyira passzolnak hozzám! Köszönöm!



Jó móka volt ez a csere-bere, már benne is vagyok a következőben, amiben nyakmelegítőt készítünk egymásnak. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése